Salam....

Blog ini dibina hanya untuk aku mengutarakan buah fikiran peribadi ku.....
Tiada kena mengena dengan sesiapa jua...
Jika ada yang tersinggung, harap dimaafkan...

Lagu untuk anda semua....

Friday, February 13, 2009

Motivasi diri

Awal Tahun tadi, aku ada berjumpa dengan seorang kawan. Perbualan kami tertumpu pada isu-isu semasa, politik dan akhirnya tertumpu kepada azam dan impian tahun baru 2009. Nampaknya kawan aku tu betul-betul bersemangat untuk mengubah hidup dan nasibnya ditahun 2009 ini.

Membuat persediaan awal sebelum tahun 2009 menjengah, beliau telah berhabis duit membeli buku-buku motivasi dengan harapan azamnya di tahun 2009 ini benar-benar tercapai. Dengan penuh harapan, mentela'ah buku-buku motivasi sehinggakan kerap mengungkap kata-kata hikmat dari buku-buku tersebut di dalam perbualan kami.

Adakah usaha ini mencukupi? Adakah dengan hanya membaca buku-buku motivasi ini kita akan berjaya? Teringat aku semasa menghadiri seminar yang dikendalikan oleh Dr Azman Ching. Katanya, membaca buku-buku dan menghadiri seminar ini hanya akan memberi 10% motivasi pada diri kita dan sebenarnya 90% motivasi itu ada dalam diri kita sendiri. Soalnya bagaimana hendak kita keluarkan 90% motivasi tersebut dari dalam diri kita...?

Lu fikirlah sendiri.......

No comments:

Post a Comment